مایع دستشویی عمده که رد کانتینر های حمل و نقل بر اثر گرمای شدید ذوب شدند

اگر از مایع دستشویی نواری استفاده می کنید، آن را در یک نگهدارنده خود تخلیه نگه دارید تا قبل از افزودن نوار جدید، کاملا تمیز شود.

برای شستن دست های گروهی با مایع دستشویی عمده از کودکان از یک پارچه مرطوب استفاده نکنید. برای شستن دست ها از لگن آب ایستاده استفاده نکنید. از حوله دستی معمولی استفاده نکنید.

از اسفنج ها یا پارچه های تمیز کننده غیر یکبار مصرف استفاده نکنید، مگر اینکه آنها را روزانه تعویض کنید و با استفاده از مایع دستشویی آنها را بشویید.

میکروب ها روی سطوح مرطوب رشد می کنند. نقش دولت کانادا آژانس بهداشت عمومی کانادا (PHAC) دستورالعمل‌های کنترل عفونت را برای استفاده استان‌ها، مناطق و سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی منتشر می‌کند.

با همکاری استان‌ها و دولت‌های منطقه‌ای، سازمان‌های غیردولتی و ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی، PHAC استانداردها و سیاست‌های ملی مبتنی بر شواهد را توسعه می‌دهد، تبادل اطلاعات را ترویج می‌کند و در فعالیت‌های پیشگیری و ترویج بیماری مشارکت می‌کند.

برای افزایش شستن دست‌ها با مایع دستشویی و رسیدگی به چالش‌های بهداشتی و سلامتی آسیا و اقیانوسیه، مهارت‌های جدید، تفکر خلاق و استفاده از تحقیقات تغییر رفتار مورد نیاز است.

یکی از قوی‌ترین سلاح‌های ما برای مبارزه با بیماری به معنای واقعی کلمه در دستان ما است: شستن دست‌ها با مایع دستشویی. این به تنهایی می تواند با یک تخمین بین 23 تا 40 درصد بروز بیماری اسهالی را کاهش دهد.

و همانطور که همه ما در طول همه گیری COVID-19 آموخته ایم، بهداشت مناسب دست برای پیشگیری و کنترل انواع عفونت ضروری است. پس چرا مردم فقط دست های خود را نمی شویند؟ به آن سادگی نیست.

در سال 2020، 30 درصد از جمعیت در آسیای مرکزی و جنوبی و 64 درصد از جمعیت در اقیانوس آرام به امکانات اولیه شستشوی دست دسترسی نداشتند – مکانی اختصاصی در خانه که در آن آب و مایع دستشویی برای شستن دست ها با مایع دستشویی در دسترس است.

برنامه نظارت مشترک WHO/یونیسف همچنین شکاف های نگران کننده ای در امکانات اولیه شست و شوی دست ها در مدارس و مؤسسات مراقبت های بهداشتی در منطقه وجود دارد. به عنوان مثال، در مدارس ابتدایی آسیا، کمتر از نیمی از دانش آموزان به امکانات اولیه شستشوی دست دسترسی دارند.

بهبود بهداشت دست در مدارس نه تنها برای سلامت عمومی بسیار مهم است، بلکه با مزایای دیگری مانند کاهش غیبت در مدارس مرتبط است. اما حتی تامین امکانات هم کافی نیست.