یخچال صنعتی اصفهان که تابوت یک مرد شد!

وقتی برای اولین بار به این سیستم نگاه می کنید کمی دلهره آور است، اما اگر این را تا انتها بدون پرش دنبال کرده اید، باید بتوانید نحوه عملکرد آن را دنبال کنید. فقط یک لحظه به خودتان فرصت دهید تا لوله ها را ردیابی کنید و ببینید همه چیز در کجا جریان دارد.

این سیستم‌های تبرید در یخچال صنعتی اصفهان معمولاً از دو یا چند مدار تبرید مجزا تشکیل شده‌اند که اغلب از مبردهای مختلف برای ایجاد اثر خنک‌کننده استفاده می‌کنند.

در این سیستم ما دو کمپرسور داریم با این تفاوت که هر دو مبرد در مدارهای جدا شده، یک مدار دمای بالا و یک مدار دمای پایین هستند. اتصال این دو مدار یک مبدل حرارتی است که به عنوان کندانسور آبشاری شناخته می شود.

این به عنوان یک کندانسور برای مدار دمای بالا و یک اواپراتور برای مدار دمای پایین عمل می کند.

این دو مبرد می توانند یکسان باشند یا برای هر مدار متفاوت و بهینه شده باشند. برای مثال می‌توانیم از آمونیاک برای سمت دمای بالا و co2 برای سمت دمای پایین استفاده کنیم.

این بدان معناست که از آمونیاک کمتری استفاده می شود و سیستم در مقایسه با سیستم تنها آمونیاک دو مرحله ای کارآمدتر خواهد بود.

بازار جهانی تبرید صنعتی در چند سال گذشته رشد ثابتی را نشان داده است و حتی با وجود اختلال در هر صنعت COVID-19، این رشد به طور عمده متوقف نشده است.

این به دلیل این واقعیت است که تبرید صنعتی انواع ماشین آلات و فرآیندهای مختلف را پوشش می دهد. در نتیجه، اینها جزء حیاتی چندین صنعت، از فرآوری مواد غذایی گرفته تا ساخت و ساز هستند.

بدون نگه‌داشتن ابزارها یا ماشین‌های خاص در دمای مناسب، کل فرآیند می‌تواند به خطر بیفتد، که به نوبه خود، یک اثر موج‌دار در سایر حوزه‌های کسب‌وکار ایجاد می‌کند.

در واقع، سیستم‌های چیلر و تبرید صنعتی آنقدر انرژی الکتریکی مصرف می‌کنند که تخمین زده می‌شود که مصرف کننده 20 درصد کل برق آمریکای شمالی باشد.

به همین دلیل، یک پیمانکار مکانیکی که قادر به نصب و سرویس سیستم های تبرید صنعتی است، احتمالاً هیچ مشتری کم نخواهد داشت. با این حال، این رشته ای است که نیاز به مجموعه ای از دانش تخصصی دارد.