چای گلستان قرمز که ذرات درشت تر آن بر سطح قرار می گیرد و قطعات کوچک تر در زیر آن

در واقع، یک تحقیق منتشر شده در وب سایت NCBI اشاره می کند که دو تا سه فنجان چای سیاه در روز می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. اگرچه تأثیر آن بسیار ناچیز بود، اما با توجه به اهمیت سلامت قلب، می توان آن را از منظر مثبت دید.

بر این اساس می توان گفت که استفاده از چای گلستان قرمز می تواند تا حدودی برای افرادی که از مشکل فشار خون رنج می برند مفید باشد.

در قسمت بعدی مقاله اکنون به فواید چای سیاه برای پوست می پردازیم.

فواید چای سیاه برای پوست – فواید چای سیاه برای پوست
1. از عفونت پوست محافظت کنید
عنصر خاصی به نام کاتچین در چای سیاه یافت می شود. چای سیاه به دلیل وجود این عنصر دارای خواص ضد باکتریایی (از بین برنده باکتری ها) و ضد قارچی (مبارزه با قارچ) می باشد.

از آنجایی که باکتری‌ها و قارچ‌ها از عوامل اصلی عفونت‌های پوستی هستند (17) ، می‌توان فرض کرد که اثرات مثبت چای سیاه در مشکلات مربوط به عفونت‌های پوستی دیده می‌شود.

تی بگ استفاده شده را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی ناحیه آلوده قرار دهید.
استفاده منظم از این فرآیند می تواند تأثیر مؤثری بر عفونت نشان دهد.
2. پوست را جوان نگه دارید
به گفته متخصصان، چای سیاه می تواند نقش مهمی در کاهش علائم پیری زودرس داشته باشد. در واقع، چای سیاه حاوی مقدار زیادی پلی فنول است که اثرات آنتی اکسیدانی از خود نشان می دهد.

با توجه به این اثر، چای سیاه در کنترل میزان کلاژن مفید است که با کاهش اثر رادیکال های آزاد به جوان نگه داشتن پوست کمک می کند.

در کنار این، می تواند به از بین بردن چین و چروک های ناشی از بی روحی و شلی پوست نیز کمک کند (17) . در چنین شرایطی، اشتباه نیست اگر بگوییم استفاده از چای سیاه می تواند در کاهش اثرات پیری مفید باشد.