میل لنگ پراید که سبب مرگ همه ی سرنشین خودرو شد

این شرایط ممکن است منجر به ترک یا شکستگی در میل لنگ پراید شود و اگر میل لنگ آسیب دیده باشد علائم زیر ظاهر می شود:
ممکن است صدای تق تق از موتور بشنوید
فشار کم روغن موتور (از روی گیج یا چراغ هشدار متوجه خواهید شد)
موتور خودرو از کار می افتد و در موارد شدید، موتور به سادگی از کار می افتد.
اگر هر یک از این علائم را مشاهده کردید، فوراً وسیله نقلیه خود را بکسل کرده و موتور را خاموش کنید. سعی نکنید آن را بیشتر فشار دهید. ترتیبی دهید که وسیله نقلیه خود را برای تشخیص و تعمیر به مکانیک ببرید.
از کجا بفهمم میل لنگ خراب شده
هنگامی که علائم ذکر شده ظاهر می شود، شک به میل لنگ یکی از علل احتمالی است، اما نمی توان آن را تایید کرد، مگر اینکه پس از بررسی لازم.

به این معنا که ممکن است صدای تق تق، فشار کم روغن و یا توقف موتور به دلایلی از جمله آسیب به میل لنگ ظاهر شود، بنابراین مکانیک متخصص باید بررسی های لازم را انجام دهد تا متوجه شود آیا میل لنگ آسیب دیده یا سالم است.
برای بررسی میل لنگ، سنبله و محورهای مختلف آن برای یک موتور، مراحل زیر باید رعایت شود:

قبل از برچیدن میل لنگ، بلبرینگ های ثابت (میخ های ثابت) میل لنگ با گذاشتن علامت هایی بلند شده و شماره گذاری می شوند تا در صورت تصمیم برای استفاده مجدد، پس از اتمام معاینه، آنها را به همان ترتیب و در مکان های صحیح خود برگردانند.

با بررسی شمش حک شده بر روی شمش به نوع شمش فلزی آن، اندازه قطر داخلی و صفر کارکرد آن پی می بریم.
داده های حلزونی
داده های حلزونی
قبل از انجام بازرسی ها، پوشش های بلبرینگ باید به خوبی تمیز شوند، سپس باید عدم محوری بودن یاتاقان های اصلی میل لنگ را بررسی کرد و نسبت محوری (مهاجرت) نباید از 0.05 میلی متر تجاوز کند، در غیر این صورت بلوک موتور باید عوض شود البته این مقادیر با توجه به سایز موتور متفاوت است و برای هر موتور باید به کاتالوگ ارجاع داده شود.