مردی را با شیلنگ فشار قوی پهباد از دریا نجات دادند

استاندارد ISO رسانایی الکتریکی شیلنگ‌های لاستیکی را مشخص می‌کند. 87 حداکثر مقاومت مجاز بین اتصالات کل بخش شیلنگ فشار قوی پهباد کمتر از 2×106 اهم در متر است. 87، 88

شیلنگ های توزیع سوخت توسط استاندارد ISO مشخص شده اند.107 مقاومت الکتریکی آنها در طول کامل مطابق با استاندارد ISO112 باید کمتر از 106 اهم باشد. یک ابزار و الکترودهای طراحی شده ویژه برای اندازه گیری مقاومت الکتریکی شیلنگ های لاستیکی استفاده می شود. همچنین، استاندارد بریتانیا/اروپایی136 شیلنگ ها و مجموعه های شلنگ لاستیکی و پلاستیکی را برای سیستم های توزیع سوخت اندازه گیری شده مشخص می کند.

شیلنگ‌های PTFE هوافضا و مجموعه‌های آن‌ها به‌صورت مونتاژ کامل برای هدایت الکتریکی آزمایش می‌شوند تا نشان دهند که شیلنگ به اندازه کافی رسانا است تا از ایجاد بارهای الکترواستاتیک بیش از حد که می‌تواند باعث ایجاد قوس و سوراخ‌های پین شود، جلوگیری کند.

شیلنگ
فیلم‌های PVF مواد ایده‌آلی هستند که به‌عنوان حامل برای برچسب‌های انتقال چاپ شده روی صفحه برای تولیدکنندگان شیلنگ‌های لاستیکی و تسمه‌های فن استفاده می‌شوند. برای بسیاری از کاربردها، PVF جایگزین تری استات و سایر مواد شده است. از مزایای PVF می توان به چاپ پذیری عالی و آزاد شدن تمیز از لوله های لاستیکی و فلزی در حین پخت شیلنگ های لاستیکی و تسمه های فن با بخار اشاره کرد.

PVF دمای مصرف بالاتری نسبت به تری استات دارد و تحت تاثیر رطوبت قرار نمی گیرد. PVF در برابر پارگی مقاومت می کند و چقرمگی را در چرخه های تهاجمی حفظ می کند. PVF پایداری حرارتی خوبی دارد و در برابر شکنندگی و تخریب در دمای پردازش تا 190 درجه سانتی گراد مقاومت می کند.تقریباً در تمام کارهایی که تاکنون ارائه شده است، تنها از خطوط لوله فولادی استفاده و در نظر گرفته شده است. گاهی اوقات از مواد دیگر خط لوله و به ویژه شلنگ لاستیکی استفاده می شود. با این حال، انتقال داده ها در مورد مواد جایگزین خط لوله بسیار محدود است.

شلنگ لاستیکی
در بسیاری از کاربردها از شیلنگ های لاستیکی در خطوط انتقال پنوماتیک استفاده می شود. آنها در موقعیت های حمل و نقل که در آن خط سفت و سخت عملی نیست، استفاده گسترده ای پیدا می کنند. این امر به ویژه در بارگیری و بارگیری کشتی ها و وسایل نقلیه جاده ای صادق است. برای تعیین تأثیر شیلنگ لاستیکی در انتقال پنوماتیک، تعدادی از برنامه های آزمایش با چندین ماده ریز که در فاصله 40 متری از طریق یک خط لوله سوراخ 53 میلی متری منتقل شدند، انجام شد. طرحی از تاسیسات آزمایشی خط لوله و مخزن فشار بالا مورد استفاده در شکل 16.27 آورده شده است.