سیب زمینی شرکتی که فقط در صورت جوشاندن قابل استفاده می باشند

نشاسته سیب زمینی شرکتی دارای اثرات ضد التهابی است که می تواند به درمان بیماری های گوارشی مربوط به معده و روده کمک کند. به همین دلیل نوشیدن آب سیب زمینی خام می تواند تا حدودی از معضل زخم معده و ورم معده پیشگیری کند یا از آن تسکین یابد.
برای این منظور می توان نصف فنجان آب سیب زمینی را دو تا سه بار در روز قبل از غذا مصرف کرد. حتی استفاده از آب سیب زمینی می تواند برای زخم یا زخم پا مفید باشد ( 2 ).
با این حال، به خاطر داشته باشید که اگر علائم زخم یا زخم شدید است، درمان دارویی را در اولویت قرار دهید و فقط با نظر پزشک آب سیب زمینی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
4. سم زدایی کنید
از آب سیب زمینی می توان برای سم زدایی یعنی دفع سموم از بدن نیز استفاده کرد. بر اساس یک تحقیق، سیب زمینی می تواند فرآیند سم زدایی متابولیک را افزایش دهد – حذف سموم از بدن ( 1 ).


علاوه بر این، نوشیدن چای پوست سیب زمینی می تواند عملکرد کبد را بهبود بخشد و سموم را از بدن دفع کند و همچنین از مشکلات کیسه صفرا جلوگیری کند. سیب زمینی یا آب سیب زمینی نیز می تواند به تصفیه خون کمک کند ( 2 ).
5. کاهش کلسترول
سیب زمینی همچنین حاوی فیبر است که نیمی محلول و نیمی نامحلول است. این خاصیت می تواند سطح کلسترول را با کاهش آن کنترل کند.

علاوه بر این، فلاونوئیدهای موجود در سیب زمینی می توانند در کاهش سطح کلسترول مضر (LDL) مفید باشند.

گلیکوآلکالوئیدها، یک ترکیب شیمیایی موجود در سیب زمینی، می توانند برای کاهش کلسترول مفید در نظر گرفته شوند.
با این حال، بیش از حد این ماده شیمیایی در بدن نیز می تواند عوارض جانبی ایجاد کند (منبع معتبر 1 ) . در چنین شرایطی همیشه سیب زمینی یا آب سیب زمینی را به مقدار محدود مصرف کنید.