خوراک آبزیان فرادانه که به تغذیه انسان راه پیدا کرده است

3. کوی: کوی یک ماهی کپور اصلاح شده است که از Longzhou Koi در گوانگشی، Xingguo Red در Jiangxi و Hangzhou Gold در ژجیانگ منشاء گرفته است. از سال 1804 تا 1829 به ژاپن معرفی شد و تبدیل به یک ماهی زینتی سلطنتی شد و به طور مصنوعی پرورش داده شده است. توسط ژاپنی ها برای مدت طولانی بیش از 100 گونه پرورش داده شده است.

4. ماهی نقشه: ماهی نقشه ماهی متعلق به خانواده Cichlidaceae است که از خوراک آبزیان فرادانه تغذیه می کند.

نام علمی آن Tu cichlid است.این نام به دلیل شباهت آن به نقشه، بومی حوزه رودخانه آمازون در آمریکای جنوبی است.

پرورش ماهی خانوادگی

2. روش پرورش

1. ضدعفونی مخازن ماهی: مخازن ماهی را با آب جوش ضد عفونی کنید.عملیات خاص این است که ابتدا مقدار کمی آب جوش اضافه کنید و بعد از اینکه لیوان سازگار شد آب جوش اضافه کنید تا از انفجار گرمای ناگهانی جلوگیری شود. پس از قرار گرفتن در معرض حرارت از آب لوله کشی استفاده کنید. آفتاب یا ایستادن به مدت 2 تا 3 روز دلیل آن این است که آب لوله کشی حاوی دی اکسید کربن است.باکتری کش هایی مانند کلر.

2. تراکم جوراب ساق بلند: تراکم جوراب ساق بلند در گونه های مختلف ماهی متفاوت است، اما فرقی نمی کند چه نوع ماهی پرورش دهید، تراکم آن نباید زیاد باشد، لازم است تراکم را به موقع تنظیم کنید.

3. مدیریت تغذیه: بیش از 500 گونه ماهی زینتی وجود دارد، برخی از آنها همه چیزخوار، برخی گیاهخوار و برخی گوشتخوار هستند، شما باید با توجه به عادات غذایی خود غذا را انتخاب کنید، می توانید سه بار در روز، یک بار در صبح یک بار ظهر و یک بار عصر.

4. کنترل کیفیت آب: برای اطمینان از کیفیت آب، آب مخزن ماهی باید به طور مرتب تعویض شود، در غیر این صورت به دلیل کیفیت نامناسب آب، به راحتی باعث بیماری می شود، در تابستان هر 3 تا 4 روز یکبار می توان آب آن را تعویض کرد.

در بهار و پاییز هفته ای یک بار و در زمستان هر نیم ماه یکبار آب را می توان تعویض کرد، هر ماه یک بار و هر بار یک سوم آب را تعویض کنید.