انعطاف پذیری بالای ظروف مسی نقره ای و برنزی نظر همه را به خود جذب کرده

برنزها معمولاً آلیاژهای انعطاف پذیر هستند که به طور قابل توجهی کمتر از چدن شکننده هستند. معمولاً برنز فقط به صورت سطحی اکسید می شود و می توان از ظروف با کیفیت ظروف نقره نیز نام برد.

هنگامی که یک لایه اکسید مس (که در نهایت به کربنات مس تبدیل می شود) تشکیل شد، فلز زیرین از خوردگی بیشتر محافظت می شود. این را می توان در مجسمه های دوره هلنیستی مشاهده کرد.

با این حال، اگر کلرید مس تشکیل شود، یک حالت خوردگی به نام “بیماری برنز” در نهایت به طور کامل آن را از بین می برد و ظروف برنز بسیار با کیفیت می باشد.

آلیاژهای مبتنی بر مس دارای نقطه ذوب کمتری نسبت به فولاد یا آهن هستند و به راحتی از فلزات تشکیل دهنده آنها تولید می شوند. آنها معمولاً حدود 10 درصد چگالی تر از فولاد هستند، اگرچه آلیاژهایی که از آلومینیوم یا سیلیکون استفاده می کنند ممکن است کمی چگالی کمتری داشته باشند.

برنز نسبت به اکثر فولادها رسانای گرما و الکتریسیته بهتری است. هزینه آلیاژهای پایه مس به طور کلی بالاتر از فولادها است اما کمتر از آلیاژهای پایه نیکل است و همچنین می توان نسبت به آن از ظرف نقره نیز استفاده خوبی کرد.

مس و آلیاژهای آن کاربردهای بسیار متنوعی دارند که نشان دهنده خواص فیزیکی، مکانیکی و شیمیایی همه کاره آنهاست.

برخی از نمونه های رایج عبارتند از رسانایی الکتریکی بالای مس خالص، خواص کم اصطکاک برنز یاتاقان (برنزی که محتوای سرب بالایی دارد – 6-8٪)، کیفیت رزونانسی برنز زنگ (20٪ قلع، 80٪ مس) و مقاومت در برابر خوردگی توسط آب دریا چندین آلیاژ برنز.

نقطه ذوب برنز بسته به نسبت اجزای آلیاژی متفاوت است و حدود 950 درجه سانتیگراد (1742 درجه فارنهایت) است و قیمت ظروف مسی و برنز خوب و به مصرفه می باشد.

برنز معمولا غیر مغناطیسی است، اما آلیاژهای خاصی حاوی آهن یا نیکل ممکن است خواص مغناطیسی داشته باشند.

  • منابع:
    1. Bronze
  • تبلیغات: 
    1. گوشتی که در بیابان به طور سالم باقی ماند
    2. گوشت می تواند شما را از 100 بیماری برهاند
    3. گوشتی که می تواند غذا را چند برابر لذیذ نماید
    4. اهمیت لباس از دید معلم